vrijdag 2 maart 2012

HET OUDE NACHTKASTJE

Ja, daar kom ik weer met een vondst uit een oude schuur.
Dit kastje is ook een heel oud waskastje.
De precieze datum van oudheid weet ik niet,
maar ik vermoed dat het misschien ouder is als
het andere kastje. Dit kastje vonden we in stukken.
Marcel heeft het weer helemaal geschuurd en
in elkaar gezet. En het kastje was van origine ......heel vies!
Dus hebben we het een witte  kwast gegeven.
We gebruiken het nu als nachtkastje.
En dit is het geworden.




De kan hoort er bij, en in het gat werd een emaille schaal
 gezet. Helaas ontbreekt deze. Wie weet vind ik er nog eens een.


En mijn oude beer wou ook even op de foto!
Nou, vooruit dan maar weer!
Het oude jurkje kocht ik op marktplaats.
En de hoed  haakte ik zelf.


                     
                     Nu nog een close-up!  Want ik ben heel mooi!
                     Beer...., nu is het wel weer genoeg!


           
      En hier nog een hoekje van onze slaapkamer.
     We hebben een vrij kleine slaapkamer. En de plafons in ons huisje zijn laag.
     Dan is het wel gauw warm in huis, in de winter.

 En dat was het weer voor vandaag!
 Zoals jullie zien hebben wij hier geen behang.
 En alhoewel er een hoop al klaar is,
 moet er nog heel veel geschilderd worden.
 Nou ja, alles op zijn tijd.

 Allemaal een heel fijn weekend!

 Liefs, Juliëtte


P.S  Ik heb nog even naar de oude foto's gezocht van hoe de kastjes er eerst uitzagen.
De foto's zijn gemaat in ons vorige huis.





















18 opmerkingen:

  1. Hi Juliëtte,
    Dat kastje is helemaal mijn ding en dan die oude lieve beer, heel gezellig.
    Jij ook alvast een gezellig weekend en lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk al die vondsten...en dat uit je eigen schuur....wel een werk maar...dan heb je ook wat!!!!!
    Je GLOVES BOX vind ik erg mooi!!!!.....echt een doosje voor Silvia,hihi
    Ik wens je ook een fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dit is toch een prachtstuk geworden Juliette, wat een verschil, het zou leuk zijn als je nog een kom kunt bemachtigen....fijn weekend en groetjes van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat mooi geworden! Ik heb precies zo'n zelfde kan, maar dan uit Holland! En zo'n beer ook. Nou ja zeg. Zo'n schaal moet nog wel te vinden zijn. Fijn weekend alvast en groetjes van Gon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ai, dat is een verschil. Dan heb je wel eer van je werk als je die oude kastjes zo hebt opgeknapt.
    En Berin is ook geweldig hoor!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dsat is nog eens opgeknapt! Superrrrrrrrr...zo gaaf met dat gat ein, kun je er niet tijdelijk een porceleinen bord in zetten..zòn schaal komt vast en zeker wel,dan is het helemaal uniek,

    fijn weekend,

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt geweldig gedaan !!! ziet er mooi uit nu hoor !!...fijn weekend...liefs van mij...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat is mooi geworden.
    Het is de truc om door zo'n oud kastje heen te kijken of het wat is.
    Dat is jou (jullie) heel goed gelukt.
    Fijn weekend.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat mooi geworden, als je toch handig bent , wat is dat makkelijk. Het ziet er schitterend uit.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super zijn ze geworden... geef ons ook een paar oude schuren uit noorwegen hihi.. schilderen komt wel hoor, is best veel werk al die houten lattenwantjes, vertel mij wat pfft
    liefs willie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig kastje! Fijn weekend!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O prachtig zijn de kastjes geworden helemaal mijn smaak! Ik hoop dat je de emaille schaal nog terug vind, want het zou zo leuk zijn dat het kastje weer helemaal compleet is!

    Lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh je hebt er wel werk aan gehad maar het resultaat mag er zeker wezen!
    Een heel lief kastje, je hebt en leuk hoekje gemaakt. Geniet van het weekend en een lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Op die kastje ....kan ik helemaal verliefd worden.
    Super zijn ze en zo mooi geschuurd en geschilderd.
    Klasse.
    Ik wou dat er hier in de buurt ook zo'n hele oude stal/schuur stond met dit soort meubeltjes....ohhhh wat zou ik daar struinen zeg.
    Leuke post hoor!!
    Ik wens je een fijn weekend
    groetjes van Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat mooi opgeknapt, mooi geverfd!

    Fijn weekend,
    lieve groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, ik zie het al, in Noorwegen heb je ook mooie Brocante!!!! Fijn weekend....jac......

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om zulke oude kastjes te vinden in de schuur. Je hebt ze zo mooi opgeknapt. Mooie beer, het jurkje en hoedje staan haar zo lief. Ik vind het gehaakte lampenkapje ook zo leuk en hij is behoorlijk poesbestendig ;)
    Bedankt voor het linkje plaatsen.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooo wat is het allemaal mooi geworden, zo schaal kom je vast nog wel eens tegen.
    Nog een fijn weekend groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte