zondag 4 maart 2012

JABOT/PLASTRON

Na een avondje knutselen heb ik voor Aurora ,mijn oudste dochter, een jabot gemaakt.
In de paardenwereld spreken ze over een plastron.
Aurora vertrekt op dinsdag a.s naar
Nederland om daar stage te gaan lopen bij olympische dressuurstal van Baalen.
Ze is dan zeker een maand weg, maar dat kan ook zo maar twee jaar worden.
Ze gaat alleen met de boot en de auto, voor het eerst!
Ik denk dat ik het enger vind als zij!
Als je zin hebt om haar belevenissen te volgen kijk dan hier.:
http://auroravd.blogspot.com/
Wat zal ik blij zijn als ze veilig is aangekomen!
En omdat haar oude plastron kapot was heb ik een nieuwe gemaakt.
Met veel bling! Want net als haar moeder vind ze dat erg mooi.
Alleen waar haal ik lint met Swarovki steentjes vandaan?
Gelukkig had ik er nog een aantal van een oud shirt van mij.
Met een lijmpistool op het lint geplakt en klaar.
De steen erboven is een oude oorbel.

Inmiddels is het hier weer gaan sneeuwen!
Ja, het is nou eenmaal  maart! 


Ik wens jullie een fijne zondag verder!  Liefs, Juliëtte




      Stof achter de steentjes weggebrand met aansteker en lijmen maar!
      Wat een gepriegel!


                          
                         En dit is het geworden.


                      Bling!





                      


15 opmerkingen:

  1. Wat is ze mooi....dar kan geen nieuwe aan tippen....met liefde gemaakt.....onbetaalbaar.
    Ik wens je sterkte met je dochter....en voor haar veel plezier op haar stage!!!!!
    ik ga even kijken op haar blog.
    Fijne Zondag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt eer van je werk hoor! Ze ziet er prachtig uit, zoals Silvia zegt daar kan geen nieuwe aan tippen.
    Veel succes met haar stage, ik ga zeker ook even op haar blog kijken,
    groetjes en nog een fijne zondag,
    Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Juliëtte,
    De plastron is mooi geworden, heerlijk toch zo'n handige moeder.
    Wat zul jij je dochter gaan missen, gelukkig is er nu internet & skype en sms dat verzacht het gemis wel wat....sterkte en wens je dochter heel veel plezier!
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi geworden!
    groetjes gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, Juliette. En als je moeder het heeft gemaakt is ze meer waard.
    Ik wens je heel veel sterkte met het afscheid nemen, maar gelukkig met de modere communicatiemiddelen zul je haar vast snel weer horen en zien.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je echt heel knap gedaan, heel erg mooi!!!!
    Succes voor je dochter met haar stage en succes voor jou met het missen van je dochter..weet het zeker...gaat je lukken. Ga zo even bij je dochter spieken.
    liefs willie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh Juliette..ja best wel eng hoor dochterlief
    alleen naar Nederland maar....zoals Geery ook al
    schrijft...je hoort vast snel van haar.
    Wat heb je een super mooie plastron voor haar gemaakt.
    Hier was ze zeker wel heel erg blij/trots op.
    Leuk om haar te kunnen volgen...ga ik zeker even
    een kijkje nemen.
    Fijne avond, lieve groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap gemaakt en heel mooi. Heerlijk voor je dochter om daar haar stage te kunnen doen en misschien langer. Je zult haar missen de de bezorgdheid kan ik me voorstellen. Ik wens haar veel succes en vooral plezier met haar stage.
    Fijn dat ze een blog heeft en jullie haar daar kunnen volgen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hartstikke mooi geworden, zal ze heel blij mee zijn! Leuk voor haar dat ze daar stage gaat lopen. Een goede reis en veel succes voor haar.
    Fijne avond nog van Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He Juliette heb je al zo'n "grote" dochter.....ik zou het ook spaans benauwd krijgen maar we moeten de kinderen hun eigen weg laten gaan, het is natuurlijk moeilijk. Je hebt een prachtige plastron (ik had er nog nooit van gehoord) gemaakt en wat zal ze hiermee schitteren als ze haar dressuur rijdt....spreekt zij ook Nederlands...ik zag haar blog was in het engels....groetjes en sterkte en je dochter veel succes....Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh prachtig en wat kunstig gemaakt.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi gedaan! Veel succes hoor beiden, spannend! Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, mooi gemaakt.
    Daar is ze zeker blij mee.
    En ja zo gaan ze opeens alleen op pad.
    Ik weet nog dat onze dochter alleen naar Londen ging ( ze was nog nooit
    alleen op reis geweest. nu gaat ze de hele wereld over.
    Wens je dochter maar veel succes van mij.
    En dat haar dromen mogen uit komen.
    Fijne week.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh wat spannend, ik me jouw bezorgdheid zo goed voorstellen Juliëtte, mijn dochter ging voor 5 maanden naar Suriname voor stage.. gelukkig heeft ze daar een toptijd gehad en dat wens ik jouw dochter ook toe!
    je hebt een prachtig kunstwerk voor haar gemaakt!!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Juliëtte,

    De vooravond van de grote dag....voor jou en zeker ook voor je dochter.
    Het zal niet meevallen.....kan me er ''iets'' bij voorstellen als moeder,
    maar ik denk toch dat je dochter een zelfstandige meid is die weet waar ze aan gaat beginnen,en dat stukje van op eigen benen te staan hebben jullie als ouders haar toch maar mooi bijgebracht in haar opvoeding.

    Ik wens haar veel succes in haar stage tijd en jou/jullie als ouders veel sterkte bij het loslaten!!!

    Wens haar een goede en veilige reis!!!
    Leuk dat je voor haar nog zo'n mooie plastron kon maken voor vertrek.

    Liefs en blijf positief, alles komt goed:-)
    Groetjes,Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte