dinsdag 27 maart 2012

NY FLØTT ONTWAAKT LANGZAAM UIT WINTERSLAAP


Alhoewel ze voor volgende week een koudefront voorspellen,
laat de gedachte mij niet los, dat de lente nabij is.
Vandaag heb ik lekker wat over het erf gewandeld  en heb de volgende
foto's gemaakt.
Dan zie je dus dat het echt lente is!
De foto's zijn misschien niet zo geweldig, maar voor mij geeft het een gevoel van.......
Jippie! We gaan echt de lente in!
De sneeuw is in een recordtijd weggesmolten, op wat hardnekkige resten na.
En al dat water? Nou dat stroomt gewoon de berg af!

Deze foto heb ik een aantal dagen terug genomen.
De sneeuw is nu echt helemaal weg. En  al dat dooiwater stroomt gewoon het erf af.



De eerste bollen komen boven de grond.


Dit anjertje heeft de winter overleefd onder een bloempot.
De bloemknopjes zitter er al in.


De eerste bloemetjes in het nog dorre gras!


En dit is de rabarber! Mmmmmm...... was het maar zo ver!


Het is echt lente!
Dat vond Jurre ook! In volle galop over het land!

Veel liefs, Juliëtte.



12 opmerkingen:

  1. Mi piace vedere immagini della natura!Baci,Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wonen jullie toch heerlijk zeg! Het ziet er nu al prachtig uit....laat staan als alles gaat groeien en bloeien! Ik kijk hier in de tuin ook de planten uit de grond.....laat ze maar komen! Ik heb er zin in!
    Lieve groet van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet er niet aan denken dat we nog sneeuw zouden krijgen...bij jullie is dit heel normaal....maar laten we duimen voor je dat dit niet gebeurd....vooral na deze foto's.....moet je dan alles weer bedekken?????
    Je foto's waren prima in orde.....de Lente is haarscherp te zien!!!!
    Ik wens je nog een fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat heerlijk dat je de lente al ziet.Hier wordt het ook iets kouder dus we genieten nu nog even van het mooie weer.
    Geniet jij maar lekker van de knollen en bollen die de grond uitkomen.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit vind ik ook altijd leuk om te doen. De groeispurten fotograferen. Heerlijk dat bij jullie de lente ook begint. Hopelijk wordt dat niet teveel verstoord door koude nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Juliétte,
    Ik heb weer een beetje bij gelezen op je blog, ja...ook bij jullie zie je dat
    de lente in aantocht is...heerlijk he... ik vind je oude slee prachtig, het is
    inderdaad erg leuk om er planten enz. in te zetten. Ook je eieren zijn erg mooi en die klos...wat een goed idee....fijn he om creatief bezig te zijn.
    En dan nog je muurtje..uiteraard vind ik dit schitterend...ik ben namelijk gek op Engeland, wel veel werk maar geduld is een schone zaak.
    Bedankt dat je weer een stukje Noorwegen laat zien.
    Fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zal het nog tegenvallen als het weer kouder wordt. De eerste tekenen van het voorjaar zijn al goed te zien op de foto's, mooi!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk dat bij jullie de lente ook begint. Het is zo leuk om te zien hoe de bollen weer uit de grond komen, geniet ervan!!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, zo ziet het er bij ons nu ook ongeveer uit. Volgende week inderdaad weer tot -10 's nachts. De vogels hebben ook het voorjaar in hun hoofd. De nestkastjes worden al druk geïnspecteerd. En zingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha Juliëtte, wat heerlijk om het weer lente te zien worden ook bij jou!
    zo mooi om iedere dag weer iets nieuws te ontdekken en de bollen de grond uit te zien groeien!
    ik zat net lekker in de Rosery een kop thee te drinken en daar vlakbij is een vogelpaartje druk doende hun nestje te bouwen, zo leuk om ze heen en weer te zien vliegen met "bouwmaterialen"! wat een heerlijk seizoen is de lente!!

    dank je voor je lieve reacties!
    lieve lentegroetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn om te zien dat bij jullie nu ook alles begint uit te lopen, leuke foto´s hoor! Hopen dat het volgende week niet al te fris wordt, we zijn nu al een beetje verwend. Geniet ervan, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat nu bij jullie ook de lente komt....zo heerlijk weer een beetje zon en je krijgt er zo'n goede zin van.....genieten...groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte