donderdag 28 juni 2012

EEN ZOMERSE DAG



En wat genieten we weer van twee zonnige dagen!
Lekker buiten! In de zon, want in de schaduw is het wel wat frisjes!
Dus als jullie er zin in hebben ,laat ik jullie nog weer even genieten van wat
wilde bloemenpracht.
Alles staat nu wel ruim een meter hoog!
Dus Marcel en Larissa zijn begonnen met maaien!
Dat is nu echt nodig, ander krijgen we last van heel veel muggen!
En die wil je liever niet!
Ik vind dat altijd heel erg dat maaien, want dat zijn ineens al mijn bloemen weg!
Gelukkig heb ik nog mijn plukveldje!
Inmiddels staat de sering ook in de bloei!
Niet zo heel veel bloemen helaas!
Dat wij vorig jaar deze boerderij kochten zag ik al dat hij een beetje
slecht in zijn takken zat!
Na de bloei maar flink snoeien, al het oude hout eruit en dan maar afwachten.
Foto's van de sering houden jullie nog tegoed!

Veel liefs! En bedankt voor al jullie lieve reacties!!!

Juliëtte



HET IS ZO GENIETEN ALS JE VANAF HET ZONNEBALKON NAAR BENEDEN IN HET DAL KIJKT!
EN DAAR  DE ZON ZIET SCHIJNEN!  IK HOOR ALLEEN HET ZINGEN VAN DE VOGELS,HET RUISEN VAN DE BOMEN EN DE SCHAAPJES EN HUN BELLEN.


EEN VERDIEPING LAGER, VOOR DE PAARDENSTALLEN

EN NOG EEN VERDIEPING LAGER.
VOOR EEN LAATSTE KEER DE HEUVEL MET FLUITENKRUID.
LANGS HET SCHAPENHEK STAAT HET VOL MET OOIEVAARSBEK



EREPRIJS, BLIJFT OOK EEN VAN MIJN FAVORIETEN.

LANGS DE RAND VAN HET BOS GROEIEN VEEL VARENS.
ZO MOOI ALS ZE NET OPKOMEN, ZO MET HUN "HOOFDJES" IN DE KRUL.
EN DAT GEEFT OOK WEER PRACHTIGE PLAATJES
WAT ER AL NIET KAN GROEIEN OP EEN HALVE VIERKANTE METER!

EN DEZE IS NIET WILD HOOR!
IK VOND DE KLEUR VAN DEZE DAHLIA ZO MOOI,
DAT IK ER MAAR GELIJK DRIE GEKOCHT HEB.




Mijn eigen paradijs

de zon schijnt
weer de plantjes water geven
kijk die mooie bloempjes
ze komen weer helemaal tot leven

kijk toch eens
al die mooie kleuren
en dan maar te zwijgen
over al die fijne geuren

het gras weer mooi groen
en in bomen vogeltjes bruin,geel, en grijs
weer heerlijk genieten in de tuin
in mijn eigen paradijs.



15 opmerkingen:

  1. Leuke post van al die natuur.
    Het is zoals jouw mooie gedicht het zegt :
    JE EIGEN PARADIJS, geniet ervan zoveel je kan.
    Nog een fijne dag, lieve groetjes Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. As usual very lovely pictures you posted!

    I am admiring your beautiful farm and its habitat. The valley view is just marvelous from your balcony especially under the shining sun!!!

    Thanks for sharing....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je woont ook heerlijk in de natuur zie ik. Een hele rijkdom,

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juliëtte wil je me niet zo jalours maken iedere keer,hihihihi. Is er niet nog een huisje in de buurt? ;-). Wat een prachtige foto's weer, het is hier om te stikken vreselijke benauwd en tegen de 30 graden, we wachten op de onweersbuien die tegen de avond WEER gaan komen,pffffff. Zo zal het de hele zomer wel gaan ben ik bang.

    Lieve groetjes en geniet van het weer,
    Ellenxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad een waar paradijsje bij je,Juliëtte.
    En dat uitzicht vanaf je zonnebalkon,dat heb ik alleen tijdens vakantie's.
    Je gedichtje is erg mooi,passend bij de mooie foto's.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Genieten Juliette, wat een prachtig uitzicht!!
    Het is wel jammer dat je moet maaien maar
    MUGGEN nee daar moet ik ook niets van hebben, die vinden mij heel erg lekker!!( helaas)
    Die dahlia is idd. heel mooi van kleur.
    Mooie post en lief gedicht.
    Geniet van het mooie weer lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig mooi uitzicht.....als wij in Duitsland waren kon ik daar ook zo van genieten.....de rust en alleen de vogeltjes horen zingen....en af en toe het fluitje van de trein....heerlijk.....maar voor mij niet voor altijd....een paar weekjes zou ik fijn vinden!!!!!
    Je Dahlia is prachtig met een mooi gedicht ter afsluiting....het was weer een geniet post......dankjewel!!!!!
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi....het is hier ook zo warmmmmmmm...pffff....broeierig gewoon.....liefs Ria...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, Wat gezellig dat je mij ook gaat volgen. Ik ben wel een beetje jaloers als ik jouw uitzicht zo zie. Heerlijk. Wij hebben juist onze tuin wat onderhoudsgemakkelijker gemaakt maar van de slootjes verderop bij ons kan ik erg genieten. Daar maaien ze ook altijd te snel, naar mijn zin. Fijne zomer. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat woon je daar mooi en wat een prachtig uitzicht. Wat een heerlijke rust.
    LIeve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful views, beautiful flowers, summer at last!
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi Juliette! Wat een uitzicht hebben jullie.
    En die ooievaarsbek is een beemdooievarsbek. Zij bloeit hier ook volop en ik heb er al heel wat foto's van gemaakt.
    Geniet er van!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Juliette

    Wat een prachtige foto's, ik word er gewoon stil van, de rust straalt ervan af.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooo prachtig,ik ben zoo jaloers op jou woon omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hej Juliëtte, ik ben er helemaal stil van. Zit hier te genieten van die prachtige foto's. Ik zal toch weer verder moeten, de was moet opgehangen worden, volgens buienradar hebben we de buien voorlopig gehad.
    Fijne dag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte