maandag 10 september 2012

IK BEN ER WEER!

Na een blogpauze van een maand, ben ik weer terug van weg geweest!
Al die tijd heb ik wel jullie blogs allemaal gelezen. Maar even geen berichtjes
achter gelaten.
Ik had het gezellig druk met mijn visite en daar hebben we volop van genoten!
Wat was het gezellig! Nu duurt het weer tot kerst eer ik mijn meisjes weer eens zie!
Deze week ben ik helemaal alleen, want Marcel is op cursus naar Trondheim.
Kan hij lekker op visite bij Larissa!
Dus dan heb ik tijd genoeg om eens lekker te bloggen en te knutselen.
Want er zijn heel wat nieuwe knutsels bijgekomen. O.a het poppenhuis, waar
ik ook heel druk mee bezig ben.

Verder is het hier al vrij koud geweest! De eerste nachtvorstjes hebben we al gehad!
Gisteren viel er zelfs wat natte sneeuw! En dit terwijl er nog een hoop vaste
planten op uitkomen staan! Die gaan het dus niet redden. Onze Noorse zomer
was veel te nat en veel te koud. De groenten in de tuin zijn doorgeslagen!
Toch ook wel een aantal prachtige dagen gehad!
Maar naar ons gevoel, veel te weinig!
Nou ja, het is nu eenmaal niet anders!

Omdat ik jullie op mijn vorige blog geen waterval kon laten zien,
zal ik nu wat foto's plaatsen van een prachtige waterval en een oude vervallen krachtcentrale
bij Otta.
Ik wil jullie allemaal nog even bedanken voor het vele leesplezier op
jullie blogs! Hier heb ik elke dag weer van genoten!
Vanaf deze plaats veel sterkte voor diegene die dat nodig hebben!!
En ik zie weer uit naar jullie lieve berichtjes!
En vanaf morgen zal ik ook alle e-mails gaan beantwoorden!

Veel liefs!!  Juliëtte


DIT GEBOUW EN DEZE OMGEVING VALT ONDER EEN NATIONAAL PARK.
BESCHERMD GEBIED DUS.

HET ENIGSTE VOORDEEL VAN VEEL REGENVAL .
IS DAT DE WATERVALLEN ZICH IN VOL ORNAAT TONEN.





DIT GEBOUW IS AARDIG IN VERVAL GERAAKT.
HET IS DAN OOK NIET MEER IN GEBRUIKT.




HET IS TOCH PRACHTIG HOE DE NATUUR WEER DE OVERHAND KRIJGT?

DEZE BRUG IS  WEL IN OUDE GLORIE HERSTELD.


GEBOUWD IN........

30 opmerkingen:

  1. Hey Juliëtte,
    Blij dat je er weer bij bent!
    Jaja, de zomer is bijna voorbij,
    maar we hebben er weer fijne herinneringen aan!
    Nog een fijne week,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat woon je toch in een prachtig land. Jammer van de vele regen. Wij, hier in Noord Holland hadden een hele mooie en warme zomervakantie. Mis je dat soms niet een beetje? ik vind het leuk weer iets van je te lezen en kijk uit naar je volgende berichtjes. Groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn om je weer te "zien"
    de zomer is bijna voorbij, hier in nederland hebben we toch eigenlijk best een mooie nazomer gehad, nog geen nachtvorst :-). zonde van je planten,
    wat een mooie foto's heb je geplaatst, zelfs het aan het vervallen gebouw ziet er op de foto nog mooit uit,
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ihana vesiputous ja kaunista on luonta vielä, syksyä enteilee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoii er ging iets mis, poging 2 .
    Fijn dat je weer terug bent, wat een prachtige foto's Otta daar zijn wij regelmatig langs gereden,maar deze centrale ken ik niet, toch de volgende keer eens kijken, jammer dat jullie zomer over is, natte sneeuw brrrr moet er nog niet aan denken, ben benieuwd wat je van de week allemaal knutselt, lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Juliëtte..♥
    Welkom weer in blogland..;))
    Brr hebben jullie al nachtvorst gehad ..dat kan ik mij nu niet voorstellen want hier is het warm 27 gr in limburg zuid.♥.;)
    Zal ik het zonnetje ff sturen naar jou toe..;))
    Je woont in een mooi natuurgebied oohh prachtig beetje bang voor water ben ik wel maar de foto's van de watervallen zijn PRACHTIG.♥.;)
    Geniet en fijne week Liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Juliëtte,
    Leuk dat je er weer bent! Altijd leuk om je blog te lezen.
    Mooie foto's weer, kunnen wij ook even meegenieten,
    groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, Juliette, fijn dat je er weer bent! Ik heb je gemist!
    Maar groot gelijk daat je even lekker vkantie hebt genomen en fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.
    En je laat ons gelijk weer prachtige natuurfoto's zien! Van zulke foto's word ik altijd een beetje stil.
    Mooie dag gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Juliette, welkom terug, ik heb je berichtjes wel gemist hoor. Fijn dat je er nu weer bent. In Schotland kwamen we ook prachtige watervallen tegen. Het blijft indrukwekkend en ik kon er daar dan ook geen genoeg van krijgen.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Juliette

    Fijn dat je terug bent!!

    Nu al nachtvorst gehad...ik mag er nog niet aan denken. Hier was de zomer ook niet wat het zijn moest, maar het is echt genieten van het zonnetje als ze er is...toch enkele dagen wel prachtig weer gehad.
    Ook de tuin doet het dit jaar niet helemaal, de rozen bloeien niet zo talrijk en de tuin zit vol met slakken die alles wat groen is oppeuzelen. De fruitoogst was ook veel minder dan andere jaren.

    Ik geniet nu nog van 2 weken vakantie...zalig!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Welkom terug in blogland,haha. Fijn dat je genoten hebt van je vakantie !
    Is het niet errrrrrg vroeg ,natte sneeuwval bij jullie ??
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  13. welkom terug,ik zat al weer heerlijk te genieten van je foto,s ,prachtig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wooo huuuuu! You are back! :))))))))

    I missed you and your wonderful posts! And it is so obvious that you brought very fresh and clean air of beautiful Norway with you!

    All my very best!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Apart,maar ik moest gisteren nog aan je denken.
    Ik dacht...wanneer komt ze weer ?
    En je antwoord kwam snel.
    met schitterende foto's.
    Wat een prachtige watervallen.
    En alleen het geluid van zo'n waterval is al zo geweldig.
    Daar gaat zoveel kracht vanuit.

    Fijn,dat je er weer bent,Juliëtte.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Juliette, ik vind het heel gezellig dat je weer terug bent.
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Wel jammer dat je de meisjes weer zo lang moet missen. Je foto's zijn weer prachtig wat een prachtige waterval, zonde van het mooie oude huis, het staat op een mooie locatie.
    VORST daar moet ik nog niet aandenken, jammer dat het zo korte zomer is geweest. Hier is het weer nog prachtig, ik heb gisteren nog heerlijk in het meer gezwommen. Maar het weer hier gaat ook veranderen.
    Ik weer benieuwd wat je allemaal aan het knutselen bent.
    Fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig dat je er weer bent, fijn dat je zo genoten hebt van iedereen om je heen.
    On begrijpelijk dat er bij jullie al weer een beetje wintergevoel komt, herinner ik me vorig jaar van Finland, toen we daar waren was het thuis nog zomer en daar voelde je de kou al.
    Mooi je watervallen, schoon en helder water en dan die gebouwen en bruggen een eeuwenoude geschiedenis.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat gezellig dat je er weer bent juliette, kunnen we weer van je verhalen en prachtige foto's genieten!!!
    Gezellig hoor,
    Groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hello Juliette
    Glad you are back, beautiful pictures, it has turned very Autumnal here this week, speak soon
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Juliette

    Fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad.
    Wat een prachtige foto's van die waterval. Ik moet er nog niet aan denken nachtvorst en natte sneeuw. Hier liggen de pepernoten al bij het kruidvat terwijl het gisteren wel 27 graden was........zo gek.
    Fijn om weer van je prachtige verhalen en foto's te genieten.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Welcome back dear Juliette! Beautiful places, thanks for sharing with us.
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey lieve Juliëtte, jammer hé dat de vakantie er
    weer op zit. Maar ik vind het heel gezellig
    dat je er weer bent.

    Schoonheden van foto's laat je ons zien en die
    waterval, WAUWWWWW echt adembenemend mooi!!!

    En ongelooflijk hé, zelf verbaas ik me er ook
    altijd over dat er zoveel soorten plantjes gewoon
    tussen de rotsen zo weelderig groeien. En dat
    terwijl er helemaal geen grondsoort aanwezig is.
    Kan daar ook heel erg van genieten.

    Ongelooflijk te lezen dat er bij jou al nachtvorst
    en vlokjes sneeuw te bespeuren waren. Hoop dat
    het hier nog even weg blijft, maar ook dat heeft
    zeker weer zij charme.

    Geniet van een fijne week,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk dat je er weer bent !!....gezellig......fijne week liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gezellig datt je er weer bent, Juliette! Wat is het toch prachtig bij jullie! Die waterval.....super mooi! Ik moet er nog niet aan denken...sneeuw en nachtvorst...brrrr
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Welkom terug Lieve Juliëtte,
    Ik had je al eens poosje gemist.
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.
    Onvoorstelbaar dat je al zo'n verandering van weer hebt.
    Ik wens je een fijn weekend

    Lieve groet Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Juliëtte,

    Fijn om te lezen dat jullie samen met de kinderen een mooie vakantie hadden.

    En wat een prachtige foto's weer van kletterende waterval.....jammer dat ik het helse kabaal niet kan horen van het nabeneden stortende water.

    Ja, dat wil wel groeien op en tussen die rotsblokken....het mos en varen soorten,altijd de juiste luchtvochtigheid.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi foto's mamma!
    Dikke kus van Laris!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn dat je weer blogt en ik weer bezoekjes aan jou in het Noorden kan brengen. Meteen weer genieten met de prachtige foto's van de waterval.
    Maak er een fijne week van met veel knutselplezier.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo,je blog net vandaag ontdekt via het blog van Willy. Geweldige foto's!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte