maandag 3 december 2012

POPPENHUIS SLAAPKAMER



Dit plaatjes zegt al genoeg. Het is hier momenteel min 24,8!
Niet echt fijn dus. De twee kachels maken overuren.
Gelukkig komt het zonnetje er wel bij dus gaat het nog
wel wat warmer worden.
Poes is op mijn schoot gaan liggen, want ook zij heeft last van de kou.
Jakk, onze elandhond, ligt te snurken op de bank.
Hij heeft nergens last van, met zijn dikke pels.
Maar het lijkt wel of ook de dieren een beetje in winterslaap gaan.
De vogelzaadjes en de vetbollen vinden gretig aftrek bij de voederplaats.
Vanmorgen dat ik opstond, was het 10 graden in huis.
Niet echt prettig, maar met de kacheltjes aan is het snel lekker warm.
Het afgelopen weekend ben ik heerlijk even in het poppenhuis bezig geweest.
Ik heb de slaapkamer in orde gemaakt, zodat ik het straks kan gaan
inrichten.
Ook moet het poppenhuis zelf nog een kwast verf hebben. 
Een mooi klusje op te doen.
Ook heb ik nog wat andere schilder klusjes liggen.
Waaronder een stel pompoenen, die ik nog steeds wit wil maken.
Een beetje laat, maar dan zijn ze maar klaar voor volgend jaar herfst.

De dozen met kerstspullen zijn van zolder gehaald dus daar kan ik
na Sinterklaas ook mee beginnen.
Zoals beloofd wat foto's van het poppenhuis.

Veel liefs!  Juliëtte

 De vloer is weer van houten strips gemaakt en heeft een white wash gekregen.



Ook de eerste deur zit erin. Alleen de bovenste sierlijst moet nog op maat gemaakt worden.
En een knop op de deur.








25 opmerkingen:

  1. Zoveel graden onder nul amaaiii dat moet berekoud zijn, maar de poppenhuiskamer is gewoon weer prachtig gedaan: de white wash vind ik super!
    Nog een fijne winterse week, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooooooooh, zo koud, brrrr, gelukkig zit je heerlijk warm binnen en vermaak je je wel zie ik zo, mooi is dat zeg. Als ik zo een poppenhuis zie dan begint het te kriebelen, wie weet, ooit want op dit moment kan ik echt geen hobby meer erbij hebben :)
    Fijne maandag, hier in België valt een heel dun laagje sneeuw maar het is hier nu +1 graden dus nog helemaal geen winter ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hej Juliëtte, gelukkig stook je dat kacheltje snel op tot een aangename temperatuur. Het begin van het kamertje ziet er al weer leuk uit. Warme groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zulke weersomstandigheden kan je verwachten in Noorwegen, maar goed dat je dan een flinke voorraad hout tot je beschikking hebt en de kachels kunt laten snorren.

    Iets creatiefs omhanden daar ontbreekt het jou ook niet aan,dus ik verwacht binnenkort niet anders dan een knusse poppenhuis sponde en een huis vol kerstsfeer.

    Warme winterse groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anche qui in Italia è arrivato il freddo ma sicuramente non freddo come in Norvegia!Io amo quando è freddo e divento piu' attiva!Carina la tappezzeria della casa delle bambole!Buon lavoro,baci,Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is dat -24 Celcius? Ongelooflijk koud! Hier is het 25 Celsius boven nul, 78 Fahrenheit. Maar het mag voor mij wel een beetje winter worden hoor, al vinden mijn poezen het minder aardig :)
    Je poppenhuis is zo leuk!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Juliëtte,

    Wat koud al zo vroeg in de winter...Vanmorgen is hier ook de eerste sneeuw gevallen maar gelukkig is het niet zo koud als bij jou. Je slaapkamer heeft een leuk behangetje gekregen. Ben benieuwd naar de rest. Ga morgen de kerstspullen bij elkaar zoeken want ik heb nu ook zin om het huis te gaan versieren.

    Fijne dag bij de kachel gewenst samen met je huisdieren.


    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh joh wat koud ik moet er niet aan denken alhoewel je volgens mij ook went aan kou,wordt leuk je poppenhuis net of je je eigen huis aan renoveren bent al je dat ziet op foto s om dat de verhouding dan wegvalt wel grappig maar veel werk lijkt me ook erg leuk om te doen , groet en stook de kachel maar lekker op marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Brrr en wij maar klagen dat er een paar vlokjes sneeuw vallen, je kamertje ziet er erg leuk uit. Fijne week hoop dat je het warm kunt houden. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooo bbbrrrr wat koud,verschrikkelijk joh,ik vind min 5 al zo koud hihih ,leuk die deur in het poppenhuis

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Huoneessa on kauniit tapeetit. Meilläkin on kylmä ja vähän lunta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat koud!!!! Hoop dat het zonnetje wel lekker schijnt... Heb weer genoten van de foto's van je poppenhuis. Ik vind het zo knap zoals je dat allemaal zelf maakt. Lijkt me heel erg moeilijk, maar wel heel erg leuk om te doen.
    Hou het lekker warm!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Koud zeg....maar ja je woont in een land wara dat heel normaal is...gelukkig krijg je warmte van je kachels.....
    Je poppenhuis is heel leuk aan het worden..een gezellige bezigheid waarbij je de kou vergeet:)

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wow, bijna 25 graden onder nul, geen idee hoe dat voelt...
    Maar idd tijd voor een haardvuur en knutselen maar.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is me dat eventjes koud bij je.
    Brrrrrrrrr.
    Dan is het binnen bij de kachels extra gezellig.
    En knutselen aan je poppenhuis verhoogt de gezelligheid.
    Het wordt echt mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is wel heel erg koud hoor. Met iets minder kunnen we hier dit jaar ook wel weer schaatsen. Maar tot nu toe nog geen flintertje ijs te zien. We wachten het af.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. getsie wat koud zeg. Wat wordt het weer mooi, je poppenhuis. Ik ben alweer benieuwd naar je inrichting. Succes met de kou. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is wel heel koud, Juliette. Dat lijkt me inderdaad niet altijd leuk. Zolang je maar bij je warme kacheltje kunt zitten, maar als je naar buiten moet, brrrrrrrrrrrrrrr...
    Maar de slaapkamer van het poppenhuis wordt vast heel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Brrrrr.....wat koud zeg! Gelukkig heb je kacheltjes om alles lekker op te warmen!
    Ben benieuwd naar het eindresultaat van de slaapkamer!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooo Juliette
    That sounds so cold!!!
    Try to keep cosy
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben jij ook zo dol op poppenhuizen? Leuk! later zou ik dat ook willen doen, als ik meer tijd had. Koud bij jou zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hoorde het daarnet bij het weerbericht, dat het in de Scandinavische landen niet boven de - 20 kwam...ik moest gelijk aan jou denken...
    Ik hoop eigenlijk toch echt niet dat de wind hier uit het Noorden gaat komen.
    Voor mij hoeft het niet zo, de 3 strenge winters van afgelopen jaren waren weer even genoeg wat mij betreft...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Brrrr!!!Very cold!I love winter. The wall paper of your dolls house is delicious...i' m looking forward to seeing the continue.
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hello Dear Juliette,
    The dollhouse is coming along so beautifully.
    How nice to have fire here especially in such a cold day :) made me warm :)
    I like the video about Sinterklaas very much!
    Thank you for sharing with us.
    Hugs and kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Juliëtte, brrr wat koud bij jullie, maar het klingt wel gezellig, de kachel aan, een poes op schoot en een snurkende hond op de bank, wat wil je nog meer :)
    De slaapkamer ziet er al heel mooi uit, het behangetje is prachtig en de vloer ziet er met zijn white wash heel Scandinavisch uit.
    En fijne week en blijf maar lekker bij de kachel.

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte