zondag 2 juni 2013

Noorwegen hersteld langzaam.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een blogje heb geschreven.
Zoals altijd lees ik wel al jullie blogs. En heb ik ook af en toe een reactie achtergelaten.
Ik heb het nogal druk gehad, de laatste tijd.
Lekker een paar keer met mijn meisjes weg, die nu allebei thuis zijn.
Marcel en ik hebben het erg goed samen, maar als de meiden thuis zijn,
dan is het extra feest!
We genieten er van!
Ook hebben we genoten van een paar heerlijke warme dagen.
Nu onweert het bijna overal en de regen valt met bakken de lucht uit.
Nog meer water kan Noorwegen eigenlijk niet meer gebruiken.
Vanwege de hoge waterstanden.
En de vele aardverschuivingen.

Bij deze even een filmpje wat zo'n water en modderstroom kan aanrichten.
Het is helaas in het Noors, maar laat zien dat twee reporters
van de Noorse televisie, ternauwernood  worden gered door een boer,
die het gevaar vanaf zijn boerderij aan zag komen en de helpende hand bood.

Her redder bonden det strandede TV 2-teamet - TV 2 Nyhetene


Gisteren hebben Aurora en ik een nieuw dressuur paard gehaald in Bærum,
dat ligt vlak bij Oslo.
Aurora heeft geen BE rijbewijs dus heb ik ruim 6 uur, met paardentrailer gereden.
Helemaal niet erg, want ik hou wel van een autoritje.
De eerste deel van de reis was het erg warm, maar teruggekomen in Gudbrandsdal,
stonden ons een aantal hevige buien te wachten.
Maar al die buien geven wel de mooiste plaatjes , die ik even met jullie wil delen!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week!


















27 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende foto´s
    Vandaag is het wat minder hier in Zweden, maar de hoogste temp was gisteren, 27.8
    Nu is het 22gr maar bewolkt er is regen onderweg.
    Fijne zomer liefs joke en ik denk dat ik maar eens naar Noorwegen kom, lijkt me een schitterend land, zullen we huisje ruilen! grapje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas heeft het weer nogal wat te weeggebracht de laatste tijd. Ik moet wel zeggen dat het ook erg mooie foto's opleverd. De luchten zijn erg mooi op je foto.
    Fijne dag Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's en wat een heftig filmpje. Jee wat al dat water bij jullie teweeg brengt. Ik zag bomen knakken als luciferhoutjes. Wat een geweld.
    Fijn dat bij jullie alles weer op honk is, dank je wel voor de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsjonge-jonge wat een natuurgeweld in het filmpje,zeg.
    Maar je foto's van de luchten zijn prachtig,Juliëtte.

    En ik kan me indenken,dat het fijn is,als je dochters allebei
    thuis zijn,voelt weer helemaal compleet.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ongelooflijk wat de kracht van water kan verwoesten ...hele wegen zijn gewoon weggeslagen..en het huis balanceert op een randje.
    Hoe lang zal het duren eer alles weer hersteld is.
    Je hebt wel prachtige foto`s gemaakt zeg...

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het filmpje bekeken, wat een geweld zeg! Bomen vallen als luciferhoutjes neer en grote gaten in de weg!
    Kan me voorstellen dat je geniet met je dochters thuis.
    En van de reis laat je ook al weer zulke mooie foto's zien!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een natuurgeweld zeg op dat filmpje,ooo echt erg hoor,wat een kracht heeft dat water.
    en wat een prachtige foto,s

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Juliètte,

    Niks te veel gezegd over mooie plaatjes van de natuur! Wat een wolken....
    en het natuur geweld van het filmpje.. daar wil je niet in zitten natuurlijk.
    maar het gebeurd gewoon!!

    Fijn dat jullie genieten met de meiden, daar draait het tenslotte allemaal om.

    bedankt voor je reactie


    lieve groetjes



    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hay lieverd,

    Meis wat een natuur geweld op dat filmpje,
    tjeetje..best eng als je dat ziet..dat geluid
    en die kracht die dat stromende water geeft..!

    Ik ben blij dat het jullie niet treft...en wat
    een prachtige wolken partijen heb je gefotografeerd!
    Wat is de natuur grillen he meis?

    Ja jullie hebben een heel fijn gezinnetje zo met de
    meisjes..heerlijk om dat te lezen...het is zo vaak anders
    jammer genoeg.

    Dag meisie...ik wens jou ook een hele fijne week,
    met hopelijk een lekker zonnetje,

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jee nog steeds regen. Ik zat net het filmpje te kijken; wat een natuurgeweld. Ik hoop echt dat het snel beter wordt. Succes deze week. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het blijft indrukwekkend om dit geweld zo te zien, ik hoop
    dat de regen snel stopt hoor dan kunnen de mensen ook wat meer
    ontspannen de dagen tegemoet zien.
    Fijne week en heel veel rustige momentjes toegewenst,

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So glad you are drying out at last, you can never take your eye off Mother Nature!
    Glad you are enjoying so time with your family, fingers crossed no more rain.
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Juliëtte , wat een indrukwekkend filmpje zeg, brrr.
    Ik ben blij dat het jullie goed gaat en jij lekker met je meisjes geniet :)
    De foto´s die je gemaakt hebt zijn geweldig mooi, wat woon je toch in een prachtig land !!
    Ik hoop voor jullie dat het nu uitscheid met al die regen !!

    Heel veel groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Your photos are amazing! The sky is wonderful. Have a lovey week with your family.
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto's...gelukkig dat alles weer beter is nu.....liefs fijne week !!!...xxx !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vreselijk lieverd als je dat filmpje
    bekijkt. Wat een ellende allemaal en
    voordat weer allemaal is hersteld, pfff.

    Heerlijk dat jullie zo genieten met de
    meiden, het gezinnetje compleet mooier 'kan het niet.

    Prachtig de luchtfoto's die je maakte,
    geniet meissie van een heerlijke week.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige fotos en de clip ook even gezien, wat een natuurgeweld!
    Geniet lekker van de tijd samen met de kinderen!
    Een hele fijne week!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tulvat ohi ja elämä palautuu normaaliksi. terveisin sirkkis

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heftig zeg dat natuurgeweld! Mooie foto's, Juliette!
    Geniet nog fijn samen met je meisjes!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn om te horen Juliëtte dat het iets beter gaat bij jullie. De foto`s zijn prachtig met die zonnestralen. Nog veel plezier samen met jullie meiden.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I love the dramatic sky photos, we seldom get thunderstorms here but it does rain a lot. So glad you are enjoying time with your daughters.
    Xo's

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Juliëtte, zonet heb ik een post geplaatst over pasppopjes,waarvan ook die ik van jouw patroontje heb gemaakt. ik wilde het hier even opzoeken om de link door te geven maar kan het zo snel niet vinden. Zou je die link aan mij willen doorgeven omdat andere het dan ook kunnen vinden?

    b.v.d.

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een land van uitersten maar wat mooi!!!!!Gekke wereld, in Europa heel slecht, hier weer goed en in Lapland zo heet onlangs! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat heftig zeg.. hopelijk gaat de zon snel weer schijnen bij jullie!
    Prachtige foto's en wat is het gras groen!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Juliette. Wat vreselijk wat ik zo gezien heb op het filmpje, ongelofelijk wat een natuurgeweld. Beangstigend ook. Wij hebben er (gelukkig) niets van mee gekregen, hebben heel mooi weer gehad en steeds boven de 20 graden met een zonnetje. Ik vind Noorwegen prachtig, wat heerlijk dat je daar kan wonen. Fijn dat je meisjes allebei thuis zijn, zo fijn je gezin compleet.
    Is je huis nu weer makkelijk te bereiken? Hopelijk wordt het nu gauw echt zomer voor jullie. Hier is het begin gemaakt. Vandaag 25 graden, dus wat wil je nog mee.
    Lieve groeten van Riet en dank je wel voor je compliment voor het oude koppel. Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie groene velden op de foto's.
    Wat de rozen betreft, zou je een sterke soort kunnen kiezen en zo dicht mogelijk bij het huis planten, is warmer denk ik. En dan misschien 's winters afdekken, of eventueel in een grote pot en dan 's winters in huis koel zetten.
    Die grote klimmer van mij heb ik ook klein gekocht en na zo'n 3 jaar zijn ze heel hoog, dit is een rambler!

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Juliètte,

    Nog een laatste groet om jou ook een fijne zomer te wensen!

    Hopelijk kunnen we allemaal na de zomer zeggen"hmmmm wat een heerlijke zomer was het.

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte