dinsdag 18 februari 2014

Na sneeuwstorm komt de zon!

Allereerst wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve reacties!!
En een warm welkom voor mijn nieuwe volgers! Met dank aan http://ooknuendan.blogspot.no/2014/02/wat-jij-al-zag_14.html#comment-form  voor het leuke berichtje over mij op haar blog!!
Ik kom snel even bij jullie langs!


Een paar dagen geleden zijn wij overvallen door een heuse sneeuwstorm.
Dat klinkt heel heftig, maar dat valt wel mee.
Prachtig, dat witte natuurgeweld.
Overal lagen hoge sneeuwduinen.
En de bomen waren zwaar van de sneeuw.
Gelukkig geen schade gehad, maar de paarden stonden de hele dag op stal.
Iets wat hier weinig gebeurt.
Zelfs Jakk had zo iets van......uh........vandaag maar niet.
Dus laat ik jullie nog een paar foto's zien, die genomen zijn
tijdens de sneeuwstorm.

Verder ben ik druk aan het haken.
Wat? Dat laat ik in een volgende post zien.

Veel liefs, Juliëtte


Nog even en dan verdwijnt ons huisje onder een dik pak sneeuw.


De sneeuw ligt al net zo hoog als onze veranda. Zelfs na sneeuwruimen.

De sneeuw was vrij nat.


Toen werd het heel even rustig.

Nog even de achterkant van het huis.

Nog even de ijspegels aan de kant van de huiskamer.

Maar nu schijnt de zon!!



30 opmerkingen:

  1. Wat een winter taferelen bij jullie zeg ...
    Ik heb deze winter nog geen enkel sneeuwvlokje gezien,
    maar gelukkig zie ik er bij jouw heel veel om van te genieten!
    Nog een fijne week, lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat een mooie plaatjes en wat een sneeuw,ik ben blij dat het bij jou ligt en niet hier,ik wil geen sneeuw meer hoor,ik wil lente.


    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig !!!
    Hier echt helemaal geen winter gehad en dat is niks hoor......
    Ik heb de mooie zonnige vorstdagen erg gemist dit jaar en sneeuw...ja toch ook leuk als het maar niet zo'n blubberboel is he :-)
    Ook leuk voor de kids maar helaas.......zat er niet in nu op naar het voorjaar....heerlijk :-)

    Groetjes Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In het hoge noorden van Europa is het natuurlijk heel ander weer rond deze tijd dan in het diepe zuiden.
    Vandaag bekijk ik jou mooie foto's in de sneeuwstorm genomen...,en gisteren foto's van zoonlief en vriendin vanuit een zonnig Italië op terras zonder jas met koel glas wijn en hapjes.

    Tja.....ik zit hier thuis in een kikkerlandje met een winter die die niet winters te noemen is....
    maar wanneer ik het voor het kiezen had tussen die drie,zou ik niet lang na hoeven denken.

    Fijne dag en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jee, wat een boel sneeuw, bij jullie gaat alles in het groot lijkt het wel, nu meters sneeuw, vorig jaar heel veel water. Hopelijk dit jaar wat minder water wanneer alles weer gaat dooien. Ben benieuwd naar je haakwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat een pak sneeuw, jullie hebben al zoveel sneeuw gehad en dan krijgen jullie er nog een hoop bovenop. Ik vind het wel prachtig om te zien, zo leven in winterwonderland.
    Maar gelukkig schijnt nu de zon, zodat er toch een paar laagjes kunnen verdwijnen :-).
    Ben alvast benieuwd naar je haakwerkjes...
    Nog een fijne dinsdag Juliëtte,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo wat een sneeuw!! Maar liever daar dan hier ;). Het ziet er wel prachtig uit!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Juliëtte, wat prachtige, sfeervolle winterfoto´s, wij hebben dit jaat helemaal geen winter gehad, en dat vindt ik echt jammer, ik hou van sneeuw en mooie zonnige vorstdagen :)
    Ik ben benieuwd wat je aan het haken bent, ik vindt het ook zo leuk om te doen .

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sinulla on ihana luminen talvi. Meillä kuraista sulanutta lunta hyvin vähänn. 2 em. Sataa vettä harmaata. Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja kiitos kun olet käynyt minun blogissa ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, echt winteren wil het niet. Maar sneeuw valt er meer dan genoeg.
    Ik geniet altijd weer van zulke mooie winterse plaatjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is nog eens winter.
    Zouden dit de laatste stuiptrekkingen zijn ?
    Maar mooi is het wel.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een sneeuw! En de lucht ziet zo grauw...
    Tot hoe lang kan het sneeuwen bij jullie?
    In nederland zie je de eerste lenteboden al..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie plaatjes met die sneeuw. Maar nu maak je mij toch wel erg nieuwsgierig naar je haakwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die eerste foto is mooi zeg. Mooi donker met witte sneeuw. Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love to see your snow, it' s so fairy for me
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's !!!....heel mooi....en nu op naar het voorjaar...hihihi....hoop het zo !!!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sneeuwstorm...ik krijg al de kriebels....maar wat ziet het er prachtig uit....zo mooi jullie huis in de sneeuw....voor mij hoeft het hier niet meer...laat het voorjaar maar komen...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een natuurgeweld zeg, maar wel heel mooi zoveel sneeuw, was ik al blij met de sneeuw in Zuid Duitsland:) ha, ha, bij jou is het helemaal pret!!!!
    Maar met de zon erbij ziet het er gelijk weer anders uit.
    Mooie foto die met de ijspegels, prachtig.

    Fijne week nog en een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oo wat prachtig Juliette, zou zo graag nog een beetje sneeuw zien, al is het maar voor een paar dagen. Maar het blijft hier maar herfst. Straks is het lente, en dan heb ik toch het gevoel dat we iets hebben overgeslagen. Gelukkig kan ik van jou mooie plaatjes genieten. De ijspegels zijn zo mooi.
    Lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tja.....Juliëtte, niet zo leuk zón storm maar wel PRACHTIGE foto's!!!! Echt winters sfeertje daar bij jou.
    Hier was het een super saaie grijze dag vandaag....


    lieve groetjes


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. PRACHTIGE foto's lieverd, en de zachte sneeuw
    op de ramen lijken wel sneeuwbloemen zo MOOI!!!

    Ergens ben ik blij dat wij in Nederland nog geen winter
    hebben gehad, maar eigenlijk mis ik het ook wel een beetje
    als ik die fraaie beelden bij jullie zie.
    En dan met die prachtige natuur er omheen, PUUR genieten hoor.

    Liefsssssssssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ongelofelijk, hoe snel je dan een sneeuwberg bij je huis hebt.
    Het is wel een magistraal gezicht.
    En nu met de zon zal het wel snel weer wegsmelten.
    Tja, voor jullie zal de lente ook komen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wowwwwwwwwwwwwwwww daan heb je het over sneeuw
    je hebt werkelijk schitterende foto;s gemaakt
    liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nou dat ziet er toch best heftig uit hoor...maar jullie zijn het vast gewend.
    Het levert wel weer prachtige plaatjes op en het heeft iets heel knussigs lijkt me....maar ben toch wel blij dat wij deze Winter nog geen sneeuw hebben gehad.
    Vandaag was het hier weer volop lente..heerlijk.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Allemensen wat een winter daar! En hier echt niks! Ongelooflijk wat mooi! Maar vast ook wel lastig denk ik....was even te druk voor blogland, werk en studie maar nu heb ik lekker vakantie...fijn weekend daar met zon hoop ik! Lieve groet, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig al dat wit, met een blauwe lucht. l
    Maar hoop dat het gauw weer smelt!

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen

  27. Een ijspaleisje, wat prachtig!
    Ik ben wel een beetje jaloers. Hier helemaal geen winter en bij zou zoveel ;)
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hier in Zweden lijkt het wel voorjaar, we zien overal al de sneeuwklokjes verschijnen, en onze tuin is bijna sneeuwvrij en het is +5 niet normaal voor deze tijd van het jaar

    sterkte zal je voorjaar sturen


    Fijne handwerkweek vanuit Zweden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik weet niet of het fijn is in een ingesneeuwd huis, omdat we het hier niet hebben, maar de plaatjes zijn schitterend!! Een bezoek aan Noorwegen staat hoog op onze wenslijst! Prachtig!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte